Natomiast nawet jeśli każdy z pracowników będzie posiadał takie cechy, ale zabraknie pomiędzy nimi porozumienia, nie należy liczyć na to, że firma zacznie prężnie działać i szybko się rozwijać. Czy można coś zrobić, aby zwiększyć jej szanse na zdobycie mocnej pozycji na rynku?
Przede wszystkim warto zdawać sobie sprawę z tego, że brak kontaktu pomiędzy pracownikami, nie zawsze wynika z faktu, iż bardzo się od siebie różnią. Bywa również tak, że po prostu nie mają okazji, by poznać się nieco bliżej. W codziennym natłoku obowiązków starają się wykonywać swoje zadania jak najlepiej, a o pielęgnowanie dobrych, bliskich relacji z innymi dbają po pracy. Żeby dać zatrudnionym osobom szansę na to, by dowiedziały się o sobie nawzajem jak najwięcej, pracodawca powinien regularnie organizować spotkania integracyjne, a jeszcze lepiej wyjazdy. Wystarczy wyznaczyć datę, zarezerwować hotel i przygotować plan całego wydarzenia. Taka wycieczka może mieć charakter wypoczynkowo-rozrywkowy, ale nierzadko łączy się ją ze szkoleniami.
Wybierając obiekt, do którego zaproszeni zostaną pracownicy firmy, należy mieć już koncepcję dotyczącą sposobu spędzania czasu na miejscu. Zwykle przydatna jest sala konferencyjna, dostosowana do prowadzenia szkoleń lub zabaw integracyjnych. Czyli warto znaleźć hotel, który może ją udostępnić. Nie powinno zabraknąć też restauracji, gdzie przyrządzane jest naprawdę dobre jedzenie. Najlepiej, aby dysponowała salą przystosowaną do tańczenia i żeby można było urządzać w niej wieczorne imprezy. Wspólne wyjście na spacer, to również doskonała okazja do tego, by ze sobą porozmawiać, nie koniecznie o sprawach zawodowych. W związku z tym hotel powinien być położony niedaleko lasu lub parku, a może nawet na terenie rezerwatu przyrody… Tak właśnie jest w przypadku kompleksu znajdującego się we wsi Otrębusy, niedaleko Warszawy. Spełnia on wszystkie wymienione wyżej wymagania i oczywiście oferuje komfortowe, w pełni wyposażone pokoje.