środa, 16 maj 2018 12:24

Inteligentni asystenci i system CRM – połączenie doskonałe?

Rozwój technologiczny to jeden z najważniejszych trendów w sprzedaży. Zarówno rynkowi giganci jak i niszowi gracze starają się wykorzystywać najnowsze rozwiązania informatyczne do zwiększania przychodów i maksymalizacji zysków. Zaawansowany system CRM stał się absolutną koniecznością dla każdego działu sprzedaży, a coraz większą popularnością cieszą się automatyczni asystenci klienta. Czy te dwa rozwiązania można połączyć i uzyskiwać przewagę konkurencyjną?

 

Skuteczniejszy kontakt z klientami

Automatyczni asystenci mogą pomóc w zautomatyzowaniu początkowego etapu kontaktu z klientami. Prowadzone badania pokazują, że zaledwie działy sprzedaży niewykorzystujące zaawansowanych rozwiązań informatycznych są w stanie właściwie obsłużyć zaledwie 30% procent leadów. Oznacza to, że zdecydowana większość potencjalnych klientów jest tracona. Dzięki automatyzacji możliwe jest zwiększanie liczby kontaktów i maksymalizowanie szans sprzedażowych.

Dzięki wykorzystywaniu sztucznej inteligencji opartej na machine learning, asystenci są w stanie zasilać systemy CRM informacjami o zainteresowaniach zakupowych klientów oraz preferowanej formie kontaktu. W efekcie pracownicy działu sprzedaży otrzymują kompleksowe informacje, które pozwalają im przygotowywać oferty odpowiadające faktycznemu zapotrzebowaniu.

Pełne informacja o relacji z klientem

Kolejną zaletą wykorzystywania automatycznych asystentów jest automatyzacja przekazywania danych do systemu CRM. Dzięki temu możliwe jest ograniczanie kosztów obsługi, co dla wielu firm jest już wystarczającym argumentem przemawiającym za zasadnością stosowania tego rozwiązania.

Warto jednak wspomnieć, że automatyzacja umożliwia także ograniczanie ryzyka wprowadzania do systemu niekompletnych informacji. Oznacza to, że możliwa jest pełna analiza relacji z klientami i natychmiastowe przygotowywanie rozwiązań pozwalających na pełniejsze zaspokajanie ich potrzeb.

A to nie wszystkie korzyści wynikające z łączenia systemów CRM i automatycznych systemów obsługi klienta. Jednak pełen ich zakres zależy od specyficznych potrzeb konkretnych firm.

Twój lifestyle

Jak zadbać o zdrowie jesienią? – Sprawdzone metody

Jak zadbać o zdrowie jesienią? – Sprawdzone metody

Jesień to piękna pora roku, pełna kolorów i wyjątkowego nastroju. Niestety to również czas, w którym spada poziom naszej odporności, czytaj dalej
Wybór odpowiedniej szkoły budowlanej

Wybór odpowiedniej szkoły budowlanej

Decyzja o wyborze ścieżki edukacyjnej jest kluczowa dla każdego, kto marzy o pracy w branży budowlanej. Szkoły budowlane, technika budowlane czytaj dalej
Równowaga między pracą a życiem osobistym

Równowaga między pracą a życiem osobistym

Coraz więcej osób doświadcza problemów związanych z nadmiarem pracy i brakiem czasu na życie osobiste. Utrzymanie równowagi między obowiązkami zawodowymi czytaj dalej
Najbardziej eksponowane fragmenty Orlej Perci

Najbardziej eksponowane fragmenty Orlej Perci

Orla Perć, biegnąca granią Tatr Wysokich, to najbardziej legendarny, ale i najtrudniejszy szlak w polskich Tatrach. Jest nie tylko wymagający czytaj dalej
Wolontariat uczniów IX Liceum w Częstochowie dla KS Norwid

Wolontariat uczniów IX Liceum w Częstochowie dla KS Norwid

IX Liceum Ogólnokształcące w Częstochowie - https://mlodzitejziemi.pl/ - jest znane z aktywnego zaangażowania swoich uczniów w działania Klubu Sportowego Norwid Częstochowa. Klub siatkarski czytaj dalej
Lublin świętuje europejskie wsparcie

Lublin świętuje europejskie wsparcie

11 maja w Lublinie odbyła się uroczystość z okazji Finału Dni Otwartych Funduszy Europejskich, która zgromadziła mieszkańców miasta i okolic. czytaj dalej
  • 1