środa, 16 maj 2018 12:24

Inteligentni asystenci i system CRM – połączenie doskonałe?

Rozwój technologiczny to jeden z najważniejszych trendów w sprzedaży. Zarówno rynkowi giganci jak i niszowi gracze starają się wykorzystywać najnowsze rozwiązania informatyczne do zwiększania przychodów i maksymalizacji zysków. Zaawansowany system CRM stał się absolutną koniecznością dla każdego działu sprzedaży, a coraz większą popularnością cieszą się automatyczni asystenci klienta. Czy te dwa rozwiązania można połączyć i uzyskiwać przewagę konkurencyjną?

 

Skuteczniejszy kontakt z klientami

Automatyczni asystenci mogą pomóc w zautomatyzowaniu początkowego etapu kontaktu z klientami. Prowadzone badania pokazują, że zaledwie działy sprzedaży niewykorzystujące zaawansowanych rozwiązań informatycznych są w stanie właściwie obsłużyć zaledwie 30% procent leadów. Oznacza to, że zdecydowana większość potencjalnych klientów jest tracona. Dzięki automatyzacji możliwe jest zwiększanie liczby kontaktów i maksymalizowanie szans sprzedażowych.

Dzięki wykorzystywaniu sztucznej inteligencji opartej na machine learning, asystenci są w stanie zasilać systemy CRM informacjami o zainteresowaniach zakupowych klientów oraz preferowanej formie kontaktu. W efekcie pracownicy działu sprzedaży otrzymują kompleksowe informacje, które pozwalają im przygotowywać oferty odpowiadające faktycznemu zapotrzebowaniu.

Pełne informacja o relacji z klientem

Kolejną zaletą wykorzystywania automatycznych asystentów jest automatyzacja przekazywania danych do systemu CRM. Dzięki temu możliwe jest ograniczanie kosztów obsługi, co dla wielu firm jest już wystarczającym argumentem przemawiającym za zasadnością stosowania tego rozwiązania.

Warto jednak wspomnieć, że automatyzacja umożliwia także ograniczanie ryzyka wprowadzania do systemu niekompletnych informacji. Oznacza to, że możliwa jest pełna analiza relacji z klientami i natychmiastowe przygotowywanie rozwiązań pozwalających na pełniejsze zaspokajanie ich potrzeb.

A to nie wszystkie korzyści wynikające z łączenia systemów CRM i automatycznych systemów obsługi klienta. Jednak pełen ich zakres zależy od specyficznych potrzeb konkretnych firm.

Twój lifestyle

10 niezawodnych trików, które ułatwią codzienność każdej kobiety

10 niezawodnych trików, które ułatwią codzienność każdej kobiety

Codzienność bywa pełna wyzwań, ale odpowiednie podejście i kilka praktycznych wskazówek mogą znacząco ułatwić życie. Poniżej przedstawiamy sprawdzone triki, które czytaj dalej
Franczyza jako bezpieczny start w biznesie

Franczyza jako bezpieczny start w biznesie

Coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie własnego biznesu w modelu franczyzowym. Ta forma działalności cieszy się ogromną popularnością, ponieważ czytaj dalej
Szczęśliwy związek - jak go stworzyć

Szczęśliwy związek - jak go stworzyć

Szczęśliwy związek to marzenie wielu osób. Aby jednak osiągnąć harmonię i zadowolenie w relacji, konieczne jest zaangażowanie obu stron. Kluczowe czytaj dalej
Jak zadbać o zdrowie jesienią? – Sprawdzone metody

Jak zadbać o zdrowie jesienią? – Sprawdzone metody

Jesień to piękna pora roku, pełna kolorów i wyjątkowego nastroju. Niestety to również czas, w którym spada poziom naszej odporności, czytaj dalej
Wybór odpowiedniej szkoły budowlanej

Wybór odpowiedniej szkoły budowlanej

Decyzja o wyborze ścieżki edukacyjnej jest kluczowa dla każdego, kto marzy o pracy w branży budowlanej. Szkoły budowlane, technika budowlane czytaj dalej
Równowaga między pracą a życiem osobistym

Równowaga między pracą a życiem osobistym

Coraz więcej osób doświadcza problemów związanych z nadmiarem pracy i brakiem czasu na życie osobiste. Utrzymanie równowagi między obowiązkami zawodowymi czytaj dalej
  • 1