Często klasyfikuje się pieczywo na zasadzie – to ze sklepu i to z piekarni, gdzie drugie powinno być znacznie lepsze oraz zdrowsze. Jednak można trafić zarówno na chleb z konserwantami w piekarni, jak i na doskonałe pieczywo w markecie. Wystarczy, że firma stosująca naturalne składniki oraz dawne metody zdecyduje się na dostarczanie bułek i chleba do sklepów. Nierzadko okazuje się, że jest to niezwykle korzystne rozwiązanie dla obu stron. Dzięki niemu market staje się bardziej doceniany przez klientów, a piekarnia zaczyna być kojarzona przez większą liczbę osób. Oczywiście w konsekwencji wzrasta zapotrzebowanie na jej produkty, a ich wytwarzanie przynosi coraz wyższe zyski.
Firma, która dowozi pieczywo do sklepów zazwyczaj nie ma powodów, aby martwić o to, że prowadzony przez nią punkt sprzedaży odwiedza zbyt mało mieszkańców okolicznych osiedli czy domów. Po podpisaniu umowy handlowej np. z właścicielem marketu, jej wyrobami zainteresują się miłośnicy zdrowego chleba z innego rejonu i może ich cały czas przybywać, zwłaszcza jeśli dostarczanie pieczywa obejmuje parę sklepów znajdujących się w dużym mieście, takim chociażby jak Warszawa. Co prawda objeżdżanie kilku lokalizacji przez 6 dni w tygodniu oznacza, że trzeba wykonać zdecydowanie więcej pracy, ale niewątpliwie jest to bardzo opłacalne. Nie chodzi jedynie o zyski finansowe. Kiedy klient idzie kolejny raz do tego samego sklepu, po swój ulubiony rodzaj pieczywa z konkretnej piekarni, można spokojnie powiedzieć, że proces budowania przez nią marki przebiega pomyślnie. Zdobywanie coraz silniejszej pozycji na rynku jest o tyle ważne w tym przypadku, że chleb lub bułki kupują praktycznie wszyscy i codziennie, a firm które je produkują powstało oraz powstaje mnóstwo. Oferowanie tradycyjnego pieczywa to znakomity sposób, aby się przebić, ale nie zawsze jest wystarczający. Wtedy warto zacząć dowozić chleb do sklepów.