Wiele zależy od tego, kto i jak zarządza danym punktem. Nie bez znaczenia jest jego lokalizacja oraz sposób promowania oferowanych produktów. Jednak zwykle kluczowe bywa to czy asortyment jest bogaty i zróżnicowany, a także czy proponowane artykuły mają odpowiednią jakość.
W żadnym sklepie spożywczym nie powinno zabraknąć pieczywa. Natomiast warto starać się o to, aby klienci nie kupowali chleba albo bułek przy okazji robienia innych zakupów, bo tak im wygodniej. Rzecz w tym, by każdego dnia wracali w konkretne miejsce, właśnie po ulubione wyroby piekarnicze. Jest to szczególnie ważne w przypadku punktów, które działają na terenie dużych miast. Dlaczego? Wystarczy uświadomić sobie, że np. Warszawa posiadająca powierzchnię ponad 517 km², zamieszkiwana przez około 1 800 000 osób, to nie tylko stolica kraju, ale też centrum przedsiębiorczości. Żeby przebić się w branży, w której konkurencja jest wręcz ogromna, warto poszukać piekarni stosującej tradycyjne metody wytwarzania chleba. Należy od razu zwrócić uwagę, czy w jej ofercie znajduje się dostawa pieczywa do sklepów.
Produkowanie wysokiej jakości wyrobów oraz gotowość, aby dowozić je w określone miejsce choćby codziennie – takie oczekiwania wobec piekarni powinien mieć właściciel punktu, w którym mają być sprzedawane naprawdę dobre produkty. Kiedy wszelkie detale zostaną ustalone, można spisać umowę dotyczącą warunków dostarczania pieczywa do sklepu. Dzięki temu żadna ze stron nie będzie miała wątpliwości co do tego, jak ma wyglądać współpraca. Bywa, że rzeczywiście okazuje się ona bardzo opłacalna i to dla wszystkich. Punkt, w którym można kupić pyszny chleb bez sztucznych dodatków powinien przyciągać coraz więcej klientów. Dla konsumentów oznacza to, iż mogą na stałe włączyć do swojego menu wartościowe wyroby piekarnicze. Jednocześnie zajmująca się wytwarzaniem i dostawą pieczywa firma, otrzymuje szansę na to, aby zaistnieć na szerszym rynku. Czyli każdy coś zyskuje!